کود گوگرد بنتونیت دار

گوگرد بنتونیت دار گرانوله کشاورزی

گوگرد پودری و گوگرد بنتونیت دار

گوگرد بنتونیت دار گرانوله کشاورزی یکی از انواع کود گوگرد می باشد که امروزه برای تامین مواد مغذی خاک مورد مصرف قرار میگرد.

گوگرد کشاورزی (گوگرد بنتونیت دار)

عنصر گوگرد (S) از عناصر با اهمیت موجود در زمین است. از کود گوگرد (گوگرد پودری و گوگرد بنتونیت دار) به عنوان مکمل در زمین های کشاورزی قلیایی به صورت ضروری استفاده می شود؛ چرا که کود گوگرد بنتونیت دار ، علاوه بر تنظیم اسیدیته زمین باعث تامین گوگرد که یکی از مهم‌ترین عناصر غذایی مورد نیاز رشد گیاهان است، می شود. کمبود ناشی از گوگرد که باعث زردی برگ‌های جوان و در نهایت کاهش عملکرد نهایی محصول می‌شود را می‌توان با مصرف به موقع و به اندازه انواع کودهای گوگرد برطرف نمود، با این حال، انتخاب کود گوگرد مناسب و تعیین میزان مصرف ، باعث افزایش محصول و باروری محصولات می شود.

به طور کلی کود گوگرد کشاورزی برای تامین نیاز گیاه و همچنین تنظیم اسیدیته زمین می بایست به همراه کود های آلی به خاک اضافه گردد چرا که میکرو ارگانیسم های موجود در مواد آلی گوگرد را به سولفور که فرم قابل جذب گیاه است تبدیل می کنند، فعالیت میکروب ها در این زمینه نقش بسیار مهمی در تبدیل گوگرد به سولفات بازی می کند همانطور که ذکر شد فرم قابل جذب سولفور برای ریشه گیاهان به صورت یون سولفات (SO4) می باشد.

گوگرد بنتونیت دار گرانوله

گوگرد بنتونیت دار گرانوله

انواع کود گوگرد پالایشگاهی:

گوگرد کلوخه پالایشگاهی عموما به دو صورت کود گوگرد پودری میکرونیزه و گوگرد بنتونیت دار گرانوله فرآوری می شوند.

گوگرد میکرونیزه مش 200 غالبا بابت قارچ کش به روی اندام هوایی به صورت پاششی مورد استفاده قرار می گیرد.

جهت اطلاع از قیمت گوگرد پودری با شماره 09158709001 تماس حاصل فرمایید

گوگرد بنتونیت دار 75 درصد بابت استفاده در محدوده ریشه و به صورت چالکود استفاده می شود.

جهت اطلاع از قیمت گوگرد بنتونیت دار با شماره 09158709001 تماس حاصل فرمایید

 

جهت استعلام قیمت کرایه حمل بار از مشهد به سایر نقاط کشورباربری مشهد 

اینجا کلیک کنید

 

چرایی استفاده از کود گوگرد کشاورزی

قلیایی بودن بستر اولیه خاک های ایران، آهکی بودن آبهای کشاورزی در ایران، افزایش حالت قلیا در اثر استفاده از سموم و آفت کش ها، و همچنین افزایش قلیا در اثر فعالیت ریشه در خاک، همه و همه موجب قلیایی شدن خاک مزرعه می شود حال آنکه می دانیم بهترین حالت برای رشد مقبول گیاه در خاکهایی با حالت اسیدیته خنثی و حتی کمی اسیدی است.

از آن گذشته فعالیت قارچها و میکروب های مضر در خاکهای قلیایی بسیار بیشتر است و بستر مناسبی برای رشد آنان می شود.

بنابراین باید با اضافه کردن کود گوگرد کشاورزی به خاک‌های کشاورزی به عنوان یک عامل کنترل‌کننده pH خاک بستر، اسیدیته خاک را کنترل کرد. البته باید اشاره کرد که چه نوع گوگرد، به چه صورت و یا با چه افزودنی‌هایی می‌تواند موثر باشد که در مقالات دیگر موجود در سایت به آن اشاره کرده ایم.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *