کود کلرید پتاسیم

فروش پتاسیم کلراید برای گل حفاری

شرکت وارد کننده KCL

شرکت زرین کود مشهد وارد کننده اصلی کلرید پتاسیم صورتی و سفید ازبکستان و پتاسیم کلراید برای گل حفاری می باشد.

پتاسیم کلراید فله شده در چامبو بگ برای صادرات
پتاسیم کلراید سفید
کلروپتاس وارداتی
شرکت زرین کود وارد کننده کلروپتاس وارداتی ازبک

خرید پتاسیم کلراید سفید و صورتی

کود کلرید پتاسیم موجود در شرکت زرین کود، از طریق مبادی رسمی، وارد کشور می گردد. جهت ثبت سفارش و خرید کود کلرید پتاسیم می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید.
مهندس قطبی پور: 09928548500
مهندس غلام پور: 09928056003
شرکت زرین کود- فروش عمده کود کشاورزی

کلروپتاس وارداتی

آنالیز آزمایشگاهی کلرید پتاسیم سفید و کلرید پتاسیم صورتی

جهت دانلود آنالیز پتاسیم کلراید صورتی روی لینک زیر کلیک کنید

آنالیز کلروپتاس ازبک

 آنالیز پتاسیم کلراید سفید :

آنالیز کلرید پتاسیم سفید

پتاسیم کلراید KCl

کلروپتاس (KCL): کلرید پتاسیم و یا کلروپتاس صورتی به دو رنگ سفید و صورتی در بازار موجود و به فروش می رسد. این محصول (KCl) یک نوع ترکیب به اصطلاح نمک است که از ترکیب عنصر پتاسیم و عنصر کلر ایجاد می گردد. در حالت خالص و بدون رنگ به صورت دانه شکری سفید یا بدون رنگ شیشه ای شفاف، با یک ساختار بلوری شکل می ­باشد. ترکیب کلرید پتاسیم به لحاظ تاریخی در بازار به عنوان ” کود پتاس” شناخته می شد. عنصر پتاسیم از کلرید پتاسیم متفاوت بوده و به رنگ صورتی رنگ یا قرمزکم رنگ و رنگ سفید می باشد و با توجه به استخراج پتاسیم از معادن ازبکستان در مراحل فرآیند بهبود داده می شود.

کاربرد محصول

کاربرد اصلی کلرید پتاسیم استفاده به عنوان تهیه انواع کودهای حاوی عنصر پتاسیم است.

کلرید پتاسیم همچنین به عنوان ماده اولیه شیمیایی بابت تولید ترکیب شیمیایی هیدروکسی پتاس و ترکیب مهم پتاسیم فلز استفاده می گردد.

کلرو پتاس همچنین در صنعت دارویی و پزشکی استفاده­ های بسیار زیادی دارد.

صنایع غذایی، و به عنوان یک جایگزین برای سدیم کلراید.

از ترکیب پتاسیم کلراید به همراه اسیدها مخصوصا اسید سولفوریک در تولید سولفات پتاسیم یا همان سولوپتاس نیز استفاده می گردد.

پتاسیم کلراید برای گل حفاری

علاوه بر این کلروپتاس در عملیات حفاری چاه های نفت و گاز های طبیعی، به عنوان یک ترکیب شیمیایی مهم در تهیه گل حفاری مصرف بسیار زیادی دارد و همچنین به عنوان یک جایگزین خوب برای کلرید سدیم در واحد های تولیدی نرم کننده های آب خانگی استفاده می گردد.

اکثر گل های  موجود در ارائه دهنده های گل حفاری به خصوص مدل سازنده‌های شیلی و مارلی در صورت برخورد با آب متورم شده و سپس ریزش می‌نمایند. بر اثر ریزش این رس‌ها در زمان عملیات حفاری این عامل باعث بند کردن لوله‌های حفاری در حفره حفاری می‌شود. باتوجه به فرمولاسیون ترکیب کلرید پتاسیم -K+CL می‌توان دریافت: در صورتیکه کلروپتاس در مجاورت رس‌های حاضر در حفره حفاری قرار داده شود یون پتاسیم در سطح این گل ها جایگزین کاتیون یک ظرفیتی رس می شود و در نتیجه به دلیل کم بودن مقدار آب خواهی یا هیدرونیزه کردن پتاسیم، رس‌ها قوی تر باقی می مانند و از تورم رس‌ها در اثر فیلتر شدن گل حفاری (water loss) جلوگیری به عمل می آید. به عبارت دیگر کلرید پتاسیم به عنوان ممانعت کننده (INHIBITIR) در سازنده ها کاربرد بسیار فراوان دارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *